El Departament de Justícia gestionarà les subvencions als jutjats de pau de manera telemàtica a partir d’aquest any

26 febr., 2014

Aquest fet suposarà una millora en la gestió de la major part de les notificacions, ja que minimitzarà l’ús del paper i farà que s’estalviï temps en el desenvolupament d’aquests processos. L’any passat el Departament de Justícia va atorgar subvencions a un total de 882 ajuntaments catalans per un import superior a l’1,6 milions d’euros.
 
El Departament de Justícia ha començat a gestionar les comunicacions amb els ajuntaments que tenen jutjat de pau, de manera telemàtica, mitjançant el portal EACAT, portal de les administracions públiques catalanes.
 
Un total de 898 jutjats de pau que hi ha a Catalunya podran justificar les subvencions que anualment atorga el Departament de Justícia a través d’una nova eina de comunicació creada expressament en aquesta plataforma.
 
El procés, que estarà operatiu a partir de la convocatòria de 2014, pretén millorar la gestió dels tràmits per a l’atorgament de les subvencions. Amb aquest nou sistema de comunicació directa i oficial es guanyarà agilitat en la gestió, escurçant els terminis de tramesa i resposta de les notificacions que calgui fer als ajuntaments.
 
També, i d’una manera transitòria, durant la convocatòria de 2014 es podrà fer la gestió en suport paper, però a partir de l’anàlisi de la nova eina de gestió a través del portal EACAT es determinarà si se suprimeix definitivament la tramitació en paper i es posa en marxa la gestió única i exclusiva per mitjans telemàtics.
 
Els ajuntaments disposen de tota la informació corresponent a les subvencions dels jutjats de pau a:
http://www.gencat.cat/justicia/subvencions/justiciadepau. Igualment, es poden posar en contacte amb el Departament de Justícia a l’adreça de correu electrònic
jpau.dj@gencat.cat i dels canals habituals del Departament de Justícia.
 
L’any passat el Departament de Justícia va atorgar subvencions a un total de 882 ajuntaments catalans per un import superior a l’1,6 milions d’euros.