La DGRN sosté que les circumstàncies socials han canviat des de 1995, i atès que les exigències legals no exclouen la possibilitat que els matrimonis civils autoritzats per Alcaldes i Regidors tinguin lloc en altres locals distints dels quals hagin estat prèviament habilitats, sembla convenient a l’empara de la llibertat permesa per la nostra legislació no mantenir aquestes limitacions.
L’essencial és que l’Ajuntament, a través dels òrgans competents, d’acord amb lo determinat per la legislació de règim local, s’asseguri que els locals on es vagi a autoritzar el matrimoni reuneixin les condicions adequades de decoro i funcionalitat, en atenció a les circumstàncies de cada municipi, de manera que els mateixos resultin aptes a fi de permetre celebrar els matrimonis que deguin ser autoritzats pels respectius Alcaldes o Regidors.
En conseqüència, la Direcció General, en ús de les facultats que té conferides per la legislació del Registre Civil, ha acordat modificar la directriu segona i tercera de la Instrucció de 26 de gener de 1995, sobre autorització del matrimoni civil pels Alcaldes, en els termes expressats en la present instrucció a la qual hi podeu accedir clicant al document adjunt.