UN XIULET… a l’atenció telefònica dels deganats, registres civils, jutjats de 1ra instància i instrucció, del Camp de Tarragona (i pel que em consta de moltes altres ciutats de Catalunya). No agafen el telèfon, i podem passar-nos els matins trucant, sense cap resposta. Sovint hem d’acudir a algun company jutge de pau, que pacientment, ens resol amb un bon consell els dubtes que tenim.
No fa masses dies per consultar un dubte, després de moltes trucades, em van respondre (eren les 10’30h del matí), i em van dir que no em podien atendre perquè tenien massa feina, i que truques a la 13h, però que si ho feia uns minuts més tard, a les 13’05h, ja no tornaven a agafar el telèfon. No em va caldre comprovar si de 13’00 a 13’04 l’agafaven, perquè em van atendre abans a un altre telèfon, d’un altre registre civil.
Sóc conscient de la falta de mitjans i de personal als jutjats de primera instància, però em sap greu que també en paguem les conseqüències els jutjats de pau, i directament els nostres conciutadans. Seria bona idea que tinguessin una línea, o unes hores concretes d’atenció, per parlar de jutjat a jutjat, i que almenys les nostres consultes poguessin ser ateses com correspon. Potser quan tot estigui informatitzat podrem millorar al respecte, entretant és bastant vergonyós, podem estar dies i dies per poder parlar amb algú, i dies i dies perquè se’ns aclareixi un dubte. Paciència.